De siste høstsesongene har vært ganske milde og uten tøffe vinterforhold i størstedelen av Norden. Vi har imidlertid ingen garanti for at denne værtypen vil prege også kommende vintersesong. Som fagfolk må vi ta utgangspunkt i all erfaring vi har når vi forbereder oss til vinteren, og se til at vi har dekk og tjenester klar til kundene våre når snøen begynner å falle.
- Selv om det i disse tider kan være vanskeligere å planlegge fremover, er grunnprinsippene uendret. Forberedelse til sesongen er en balanse mellom å fylle lagrene med nok dekk til å innfri den umiddelbare etterspørselen og å unngå å kjøpe inn for mye eller feil produkter, forklarer Espen Kristiansen, salgssjef for B2B.
- Nøkkelen til suksess for tilbyderne av dekktjenester ligger i å velge de riktige leverandørene. Det er viktig å ha tilgang til et bredt sortiment av produkter i ulike prisklasser, og å kunne bruke programmer for forhåndsbestilling. Dette skaper forutsetninger for høyere lønnsomhet, fortsetter han.
Ved valg av dekkleverandør gjelder det dessuten å sikre at man kan få påfyll, om det opprinnelige lageret skulle gå tomt i løpet av sesongen.
- Tjenestetilbyderne som er i stand til å planlegge og forberede seg til vintersesongen, til tross for de usikre tidene vi nå opplever, vil være de som kan betjene kundene og dermed vinne tillit og skape fornøyde kunder. Vi hos Vianor ønsker å hjelpe deg med å sikre at bedriften din er klar til å takle vinteren når den kommer.
Kontakt Espen for å drøfte og planlegge en god strategi fremover!
Espen Kristiansen, salgssjef i Vianor
+47 91 75 85 05