Vianor Proff

Under Vianor Proff vil du finne artikler om nyheter innenfor dekkfaget. Her vil både våre kunder og egne fagfolk dele av sine erfaringer.

Den skreddersybare helhetstjenesten Fleet Care ivaretar samtlige av bedriftens dekk- og bilparktjenester

Selv om bedriftene som driver bilparker, finnes i alle størrelsesordener og bransjer, har de ofte lignende behov og mål.

Vianor har lang erfaring når det gjelder samarbeid med ulike typer bedrifter. Helhetstjenesten Fleet Care, som kombinerer dekk- og bilparktjenester, er utarbeidet på grunnlag av nettopp denne erfaringen for å støtte bedriftenes forretningsvirksomhet.

Vi har utarbeidet helhetstjenesten Vianor Fleet Care for å hjelpe kundene våre å nå målene som betyr mest for dem. Fokus for denne helhetstjenesten er en effektivisering av bilparkdriften samt grunnbehovene som er felles for ulike typer bedrifter.

Vianors Fleet Care forener alle deler av Vianors B2B-tjenesteutvalg, slik at du kan dra nytte både av de elektroniske tjenestene våre og den praktiske fagkunnskapen som personalet vårt besitter. Fra helhetstjenesten Fleet Care kan du velge nøyaktig de dekk- og bilparktjenestene som bedriften din trenger.

  • Tire Care – se statusen for hele bilparken din

Tire Care, som er en oppfølgings- og rapporteringstjeneste for dekkene i bilparken, utgjør kjernen i Fleet Care. Det skybaserte Tire Care-programmet for administrering av dekk er enkelt å bruke. Dette betyr at du raskt kan undersøke dekkene og dekkforfatningen i hele bilparken. Du kan lese mer om administreringstjenesten i artikkelen vi ga ut tidligere.

  • Mobility Care – ta beslutninger på grunnlag av oppdatert informasjon om bilparken

Skytjenesten Mobility Care bruker data hentet fra sensorene våre. I det enkle brukergrensesnittet ser du for eksempel lufttrykk, dekktemperatur, kjøretøyposisjon og andre opplysninger om bilparken. For mer krevende virksomhet kan vi i tillegg tilby oppfølging av kjøretøyhendelser under kjøring, samt bl.a. vurdering av kjørestil. 

  • Contract Care – tjeneste for administrering av produktsortimentet ditt fra ett enkelt kontaktpunkt

I vår brukervennlige og informative B2B-nettbutikk kan du undersøke og administrere produktsortimentet ditt. Du kan her på ett og samme sted se innholdet i tjenesteavtalen din, sjekke om produktene du trenger er tilgjengelige, samt kontakte dekkekspertene våre.

  • On-site Care – holder hjulene dine i gang

Vi tilbyr skalerbare tjenester – fra forhåndsavtalte besøk til vedlikeholds- og lagertjenester – på verkstedet eller arbeidsområdet ditt døgnet rundt. Gjennom 24/7-beredskapen vår sørger vi for at du holder driften i gang uansett hvor du jobber.

  • Breakdown Care – ved en eventuell punktering er det bare å ta en telefon til oss

Uansett hvor i Europa du befinner deg når dekket punkteres, får du alltid hjelp ved å ringe vakthavende hos oss.

  • Service Care – den sterke tjenestekapasiteten vår er tuftet på et omfattende nettverk av servicesentre

I Norden har vi et nettverk på 200 servicesentre og lagre som står klare til å hjelpe deg. Vi har en fleksibel tjenestekapasitet for å innfri tjenestebehovene dine uavhengig av hvor bilparken din befinner seg.