Slik handler du i Vianors nettbutikk
Nedenfor finner du en god innføring i hvordan du handler produkter og tjenester i nettbutikken vår. Du kan også få rask hjelp underveis via vår chat eller ved å ringe oss på 915 11 500.
- Finn og velg produkt/tjeneste
- På vianor.no kan du enkelt finne våre vanligste produkter i menylinjen i toppen. Under Finn riktige dekk eller felger til bilen din kan du enkelt søke deg frem til de dekkene eller felgene som passer din bil vha. registreringsnummeret på bilen din, eller ved å søke på bilmodell eller dimensjon/størrelse.
- For å velge service eller produkt, klikk på knappen for å velge denne. Du vil nå kunne lese en kort beskrivelse av hva servicen innebærer. Ønsker du mer informasjon, klikker du på Les mer-knappen.
- For å legge til en service i handlekurven, klikk på Legg til i handlekurv for å gå videre.
- Serviceverksted og kjøretøy
Her angir du om du har en personbil eller SUV/varebil. Du velger også hvilket verksted du vil bestille time på. Disse to valgene kan påvirke prisen på den valgte tjenesten.
- Servicer og tilleggsprodukter
Når du har valgt kjøretøystype og verksted, vil du se hvilke servicealternativer som er tilgjengelige for det valgte verkstedet. Velg ønsket tjeneste for å fortsette.
Hvis du har en kampanjekode, klikker du i avkrysningsruten og skriver inn kampanjekoden. Når den er aktivert, vil du umiddelbart se hvilken totalpris du må betale etter at rabatten er trukket. Når begge servicealternativene og evt. kampanjekode er aktivert, klikk på Fortsett til timebestilling for å fortsette kjøpsprosessen.
- Ønsker du å handle mer, klikker du på Jeg vil handle mer-linken.
- Timebestilling
Du er nå på siden der du bestiller en time for den valgte tjenesten. Her ser du kontaktinformasjon om ditt valgte verksted. Under Informasjon om ditt kjøretøy fyller du inn ditt registreringsnummer. Du kan også velge å legge til bilen manuelt ved å angi bilmerke, bilmodell og årsmodell via lenken Eller fyll inn bilmerke og modell.
Under Servicer finner du de tjenestene du har lagt i handlekurven. Hvis du har lagt til flere tjenester i handlekurven, må du bestille time for tjenestene hver for seg. Trykk på Bestill time og velg ønsket uke, dag og tidspunkt som passer deg, og reserverer valget ved å klikke Reserver i kalendervisningen.
Trykk deretter på Fortsett til din kontaktinformasjon for å fortsette med bestillingsprosessen.
- Kontaktinformasjon
Her må du fylle inn din kontaktinformasjon. Hvis du allerede er medlem av lojalitetsprogrammet myVianor, kan du enkelt logge inn for å hente all kontaktinformasjonen din. Hvis du ønsker å bli medlem, krysser du av i boksen Jeg vil bli myVianor-medlem og fyller inn informasjonen i de oppgitte feltene.
Nederst på siden har du også muligheten til å skrive en melding til verkstedet du ønsker.
Trykk deretter på Fortsett til betaling for å fullføre bestillingsprosessen.
- Bekreftelse av ordre og betaling
På denne siden finner du et sammendrag av bestillingen din. Her har du også muligheten til å fylle ut en kampanjekode hvis du ikke allerede har gjort det før.
Når du er fornøyd med bestillingen din, kan du velge det betalingsalternativet som passer deg best. Før du kan fullføre bestillingen, må du huke av i boksen for å godta Vianors kjøpsbetingelser.
Klikk på Kjøp/bestill for å fullføre. Når bestillingen er fullført, kommer du til en bekreftelsesside som viser at bestillingen din er behandlet. Du vil også motta en ordrebekreftelse via e-post.
Har du innspill til oss på hvordan vi kan gjøre kjøpsreisen hos oss enklere eller bedre, gi oss en tilbakemelding her.
Vi ønsker deg en god handel og en trygg reise!