Noen ganger går det ikke som planlagt og livet byr på overraskelser: dette skjedde med dyrlege Noora Holk, som bodde i Tampere og plutselig flyttet til Lappland. Hun hadde nettopp kjøpt nye piggfrie dekk til bilen og innså at de ville komme til kort under de utfordrende vinterforholdene i nord. Holk byttet derfor til nye dekk med pigger, og fikk samtidig med seg Vianors 30-dagers fornøydhetsgaranti på kjøpet.
Holk fikk byttet dekkene på Sarankulma servicesenter. Under dekkskiftet nevnte Vianor-teknikeren at de gamle dekkene nærmet seg slutten på levetiden.
«For første gang noensinne var det noen som kommenterte tilstanden til dekkene mine i et sikkerhetsperspektiv. Jeg satte pris på observasjonen til teknikeren, da han helt klart var oppriktig bekymret. Etter dekkskiftet følte jeg at de virkelig brydde seg om meg og min sikkerhet og at de ikke bare ønsket å prakke på meg nye dekk,» sier Holk.
Holk, som bodde i Pirkanmaa på denne tiden, bestemte seg for å bytte ut de gamle utslitte piggdekkene med piggfrie Nokian Tyres Hakkapeliitta® R5. Som dyrlege kjører hun mye i jobben, og derfor valgte hun å gå for det pålitelige merket som er kjent for sin holdbarhet og komfortable kjøreegenskaper. Men etter at hun hadde kjøpt dekkene, tok livet en uventet vending: ikke lenge etter bestemte Holk seg for å flytte til Sodankylä.
«Rett etter at jeg hadde kjøpt de nye dekkene, innså jeg at de ikke ville være optimale på de lange snødekte veiene i Lappland, selv om piggfrie dekk fungerer utmerket i sør. Det var allerede full vinter i nord da vi flyttet», sier Holk.
”De nye piggdekkene ble umiddelbart satt på prøve på vinterføret i Lappland, og de har gjort jobben utrolig bra hele veien. Hele dekkskiftopplevelsen fortjener en solid 10-er ”
- Noora Holk
Holk satte kursen nordover sammen med familien. Underveis tok hun en telefon til det nærmeste Vianor-serviceverkstedet i Rovaniemi.
«Jeg forklarte dekkproblemet til dem, og kundeservicen jeg fikk var utmerket. Kundeservicen i Rovaniemi forsikret meg og sa at det var ingenting å bekymre seg over. I situasjoner som disse har Vianor en 30-dagers fornøydhetsgaranti på alle dekk. Jeg hadde kjøpt kostbare dekk, og jeg kunne enkelt bytte dem i andre dekk som bedre passet mine behov uten ekstra kostnad», sier Holk entusiastisk.
Holk fremhever spesielt den raske, fleksible og profesjonelle servicen hun fikk under dekkskiftet. Hun har besøkt flere Vianor servicesentre og har alltid vært fornøyd med servicen hun har fått.
«Jeg fikk time med en gang hos Vianor i Rovaniemi. Vi satt og slappet av i venteområdet med hundene og så på TV, mens teknikerne skiftet ut de piggfrie dekkene på bilen med Nokian Tyres Hakkapeliitta® 10 piggdekk. Hele dekkskifteopplevelsen fortjener en solid 10-er», sier Holk.
Hun har vært svært fornøyd med de nye piggdekkene: «De nye piggdekkene ble umiddelbart satt på prøve på vinterføret i Lappland, og de har gjort jobben utrolig bra hele veien».
Et av våre kundeløfter er en 30-dagers fornøydhetsgaranti på alle våre dekk. Hvis det valgte dekket ikke svarer til forventningene, kan du bytte dem inn i andre dekk helt kostnadsfritt.
Vårt mål er å gjøre beslutningsprosessen enklere og gjøre kundene klare for en hvilken som helst reise – med dekkene som best svarer til dine forventninger. Våre dekkeksperter står alltid klare til å hjelpe deg med å velge dekkene som passer dine behov best. Finn ut mer om fornøydhetsgarantien og andre kundeløfter hos Vianor her.
På tide med nye dekk? Ta kontakt med ditt nærmeste Vianor serviceverksted direkte, eller se vårt utvalg i nettbutikken.