Enklere bilvedlikehold
gir en smidigere hverdag

Mann går ut fra en Vianor-avdeling

Å tenke proaktivt er nøkkelen til godt bilvedlikehold. Familien Virranta har flere biler som jevnlig trenger service. Sikkerhet, enkelhet og god kundebehandling er hovedgrunnene til at de stadig vender tilbake til Vianors pålitelige tjenester.

“Familien vår har tre biler som trenger regelmessig vedlikehold. Vi kjører mange kilometer, spesielt på lengre familieturer,” forteller Sami Virranta.

Biler av ulik alder og merke har forskjellige vedlikeholdsbehov.

“Vi har brukt Vianors vedlikeholdstjenester i over ti år og kontakter dem alltid når behovet oppstår.”

Det å finne alle vedlikeholdstjenester på ett sted gjør hverdagen enklere for familien Virranta. Når Sami leverer bilen sin til Vianor, vet han at arbeidet blir fullført innen avtalt tid. For ham er det også viktig at vedlikeholdet utføres med høykvalitets reservedeler og i henhold til bilprodusentens instruksjoner, slik at garantibetingelsene opprettholdes.

Vianor gir 12 måneders garanti på både vedlikeholdsarbeid og reservedeler for privat bruk, uten kilometerbegrensning.

I tillegg gir det familien Virranta ekstra trygghet å vite at gratis veihjelp er inkludert i Vianors periodiske vedlikeholdstjeneste. Det sikrer at reisen kan fortsette uten avbrudd.

I tillegg til vedlikeholdstjenester bruker familien Virranta også Vianors dekktjenester og dekkhotelltjeneste. I en husholdning med flere biler blir planleggingen av hverdagsbehov enklere når Vianor automatisk sender en påminnelse og forslag til time for Tjenesten inkluderer også en elektronisk rapport om dekkenes tilstand.

“Vi kan stole på at bilene våre alltid har trygge og riktig oppbevarte dekk,” sier Sami Virranta.

Å samle både dekktjenester og bilvedlikehold på ett sted gir også økonomiske fordeler. Som dekkhotellkunder får familien alltid fordelaktige priser på nye dekk og alle bilvedlikeholdstjenester.

For Sami Virranta skaper Vianors ekspertise en følelse av trygghet.
“Vi stoler på at Vianors eksperter vet hva vedlikeholdsprogrammet for bilen innebærer. Prisene er tydelige, og kostnadene blir alltid kommunisert åpent. For eksempel, hvis bremseskivene er slitt, får vi beskjed i god tid om at de må byttes neste gang. De tilbyr proaktivt det bilen faktisk trenger, og det som er fornuftig å gjøre, uten unødvendige salgsstøt,” forklarer Virranta.

Inspeksjonsskjema ved bilservice

«En av fordelene er tydelig prising. Det er viktig for oss å vite den faktiske kostnaden. Vi får alltid et estimat for større reparasjoner på forhånd. Dette bygger tillit til Vianor."

Sami Virranta 

Enkelt bilvedlikehold tilpasset behovet

Virranta forklarer at Vianor forutser familiens vedlikeholdsbehov for bilene. Det velkjente verkstedet gir påminnelser om kommende vedlikeholdsoppgaver.

“Takket være Vianors omfattende servicenettverk får vi alltid enkel og rask hjelp med bilvedlikehold. Vianor har bred kompetanse innen både bilvedlikehold og ny teknologi, noe som gir større pålitelighet sammenlignet med mindre aktører,”  forteller Virranta.

Bak disken står alltid en profesjonell som ikke bare tar imot bilnøklene, men også gjerne oppdaterer seg på hvordan det går med familien.

“Jeg blir noen ganger overrasket over hvor raskt Vianor finner tid til å ta inn familiens biler. De klarer alltid å få til vedlikeholdet,” smiler Virranta.

Vianors eksperter håndterer også de årlige kjøretøykontrollene for familien Virranta. Inspeksjonstjenesten inkluderer en gjennomgang av bilen, utbedring av eventuelle feil, måling av utslipp og levering til EU-kontroll. “Denne ‘nøkkelferdige’ tjenesten gjør hverdagen vår mye enklere,” påpeker Virranta

“Vi har vært veldig fornøyde med leiebilene under vedlikehold. Det er enkelt og rimelig. Vi vet hva tjenesten inkluderer, og det er ingen skjulte kostnader,” sier Virranta.

"Vennlig og rask service kombinert med pålitelighet. Det er kjernefaktorene.»

Sami Virranta

Bilmekaniker sjekker bilen

Ukomplisert og enkel bilvedlikeholdstjeneste

Vianors omfattende nettverk av servicesentre sørger for at selv uventede situasjoner håndteres problemfritt.

«Når bilene alltid er i god stand, er familien glad, og vi kan trygt ta lange turer fra Kuopio til Lappland eller Helsingfors.»

Sami Virranta roser personalet på deres lokale Vianors servicesenter.

«Ting fungerer ekstremt bra på vårt faste servicesenter. Alt er enkelt og greit. De erfarne fagfolkene håndterer bilene våre upåklagelig og servicen er vennlig. Vi har full tillit til dem.»

Virranta nevner bekymringsfri kjøring, rask service og ukomplisert kundeforhold som de viktigste fordelene ved å sentralisere familiens bilvedlikeholdstjenester hos Vianor.

– Vi vil fortsette å bruke Vianors bilvedlikeholdstjenester. Det er pålitelig og enkelt», avslutter Virranta.

Les mer om Vianors bilvedlikeholdstjenester og bestill time på ditt nærmeste servicepunkt.

Trygg bilservice med garanti
Test dine nye dekk uten risiko i 30 dager
Transparente priser og fleksible betalingsløsninger
Våre eksperter er med deg hele veien

På tide med bilservice?

Les mer om Vianors bilvedlikeholdstjenester og bestill time på ditt nærmeste servicepunkt.