Den nordiske dekkprodusenten, Nokian Tyres, blåste støv av historiearkivet sitt da de redesignet hele profilen sin. Målet? Smykke seg for nye markeder.
- Vi gjør mange grep for å ruste oss for en økt satsning i vekstmarkedene Nord-Amerika og Sentral-Europa. Et av disse er å pusse opp den visuelle profilen vår. Mange ville kanskje pyntet bruden med det nyeste og heteste. For oss var det naturlig å se på hvor vi kommer fra, hva som er kjernen vår og hva vi er gode på, sier Kjetil Røssel i Nokian Tyres Norge.
I det nye designet har er dekket tydelig i fokus. Røssel kan opplyse om at den runde formen som utgjør O’en i Nokia vil gå igjen i profileringsmateriell.
Den karakteristiske grønnfargen tar Nokian Tyres med seg videre. Kanskje for å minne kjøperne og seg selv på viktigheten av bærekraft, hvis vi skal tolke Røssel.
- Misforstå meg rett, våre kunder er en gjeng med veldig høye krav og som ikke bare er opptatt av sikre dekk og det nyeste innen teknologi. De stiller også høye krav til at våre produkter og vår produksjon er tar hensyn til miljøet. Dette er ikke noe nytt og vi har tatt konsekvensen av dette for lenge siden. I all ydmykhet kan vi faktisk smykke oss med å være en av bransjens ledere innen bærekraft, sier Røssel
Les mer om Nokian Tyres og bærekraft her.
Det nye designet vil rulles ut gradvis gjennom våren 2018.